Jak powinno wyglądać sprawozdanie z audytu SEO?

Audyt seo – umieść stronę wyżej w wyszukiwarce Google

Darmowy audyt strony internetowej, linkowanie wewnętrzne czy Google Search Console – z tymi hasłami można się w sieci spotykać coraz częściej. Jednak dla wielu osób jest to zbyt niejasne i nie wiedzą czym dokładnie jest audyt strony WWW.

Trzeba jednak wiedzieć, że jest on naprawdę potrzebny po to, aby z Twojej witryny korzystało jeszcze więcej osób. Wiadomo, że im więcej osób odwiedzi stronę to znacznie rosną szanse na to, że zyskamy kolejnych klientów. Przekładać się to będzie na osiągane efekty finansowe. Optymalizacja oraz wcześniejsze przeprowadzenie profesjonalnego audytu pozwoli na wprowadzenie na stronie niezbędnych poprawek.

Lepsze pozycjonowanie to większe zyski

Mówiąc skrótowo – audyty SEO sprawiają pośrednio, że poprawia się widoczność strony internetowej. Ich wyniki mają na celu zachęcić do wykonania optymalizacji pod kątem pozycjonowania. Odpowiednia optymalizacja strony daje naprawdę bardzo dużo.

Usługą analizy i pozycjonowania zaczyna zajmować się coraz więcej firm działających na terenie naszego kraju. Niektóre z nich mogą wykonać audyt SEO zdalnie a my jako ich klienci po podpisaniu umowy po prostu dostaniemy raport dotyczący tego co na naszej stronie jeszcze wymaga poprawy.

Ile kosztuje audyt SEO? Na cenę składać się może wiele czynników. Jednak warto wiedzieć, że można też zlecić darmowe sprawdzenie strony lub też zrobić to samemu.

Czym jest audyt dotyczący SEO?

Czym jest audyt SEO?– to pytanie zadaje ostatnio coraz więcej internautów. Pytają oni również o opcję darmowego audytu SEO. Ogólnie rzecz biorąc w audycie SEO chodzi o sprawdzenie optymalizacji witryny i tego co wymaga polepszenia, aby poprawiła się szybkość ładowania strony.

Celem w audytach SEO jest w głównej mierze sprawdzenie słów kluczowych na stronie. Odpowiednia analiza treści dokonywana przez specjalistów SEO sprawia, że nasza strona może (po odpowiednich poprawkach) pojawiać się znacznie wyżej w wynikach wyszukiwania Google.

Jak powinien wyglądać audyt SEO?

W audycie sprawdza się przede wszystkim liczbę fraz kluczowych, które są wyszukiwane przez robota Google. Praca robotów indeksujących polega na tym, że wyszukiwane strony w Google są sprawdzane pod tym kątem czy znajdują się na nich słowa kluczowe, które użytkownik wpisuje w wyszukiwarce.

Frazy kluczowe mają ogromne znaczenie w procesie pozycjonowania. Sam audyt sklepu internetowego czy strony nie sprawi nagle, że poprawi się widoczność na tle konkurencji czy zwiększenie ruchu. Usługa kompleksowego audytu nie jest usługą pozycjonowania. To jest już zupełnie inna kwestia.

Czy Twoja strona jest zoptymalizowana pod kątem SEO? Sprawdź to koniecznie!

Jeśli zdecydujemy się na darmowy audyt SEO to również efekty mogą być miarodajne. W zasadzie to darmowy audyt SEO możemy przeprowadzić też samodzielnie. Jeśli jednak nie do końca wiemy jak się za to zabrać to można usługi SEO zamówić w agencji inclick.pl.

Dzięki wykorzystywaniu odpowiednich narzędzi analitycznych wykonuje się profesjonalny SEO audyt, który sprawdzi jak wygląda nasza mapa witryny oraz pozwoli zidentyfikować główne problemy na danej stronie, przez które pozycjonowanie stron nie jest właściwe. Kompleksowy audyt w przypadku sklepów internetowych pozwoli nam na pozyskanie większej liczby potencjalnych klientów poprzez to, że treści na stronie szybciej dotrą do takich osób.

Co nam daje przeprowadzenie audytu SEO? Korzyści jest wiele

Skoro już wiemy co to jest audyt SEO? to teraz przejdźmy do szczegółów. Darmowy audyt SEO nie sprawi od razu tego, że treści naszej strony głównej będą częściej widywane w sieci przez internautów. Ma on na celu stworzenie raportu, który pozwoli nam wyciągnąć wnioski i wprowadzić poprawki w obrębie witryny. Bezpłatny audyt niekoniecznie musi wiązać się jednak z analizą pod kątem widoczności.

Niektóre firmy oferują audyt strony, ale niekoniecznie celem będzie optymalizacja SEO, analiza konkurencji czy analizy słów kluczowych. Taki audyt może skupiać się na strukturze strony, gdzie sprawdzeniu podlegać będą logi serwera.

Specjaliści sprawdzą między innymi czy struktura strony pozwala na jej szybkie wyświetlanie. Więcej na ten temat można znaleźć tutaj – Audyt strony www, a szybkość ładowania strony. Znaleźć tu można wiele cennych informacji na temat zasadności wykonywania audytów SEO.

Raport SEO z przeprowadzonej analizy – ostateczny efekt po audycie

Zapewne zastanawiasz się nad tym jak powinno wyglądać sprawozdanie z audytu SEO? Otóż trzeba wiedzieć, że audyt to coś, co ma na celu naprawdę dogłębną analizę naszej strony. Przeprowadza się nie tylko analizę treści, ale po prostu rozkłada się stronę na czynniki pierwsze. Konieczne jest sprawdzenie, czy jakaś część strony nie sprawia, że silniki indeksujące adresy URL (search engine) zmniejszają wartość naszej strony.

Analizie poddawane są nagłówki na stronie oraz wszystkie teksty, jakie zostały na stronie umieszczone. Jeśli słowo kluczowe powinno się znaleźć na naszej stronie a go jednak zabrakło to raport musi zawierać informacje na ten temat. Niektóre firmy przeprowadzające testy stron WWW pod kątem pozycjonowania SEO dodatkowo sprawdzają, czy strona posiada meta description oraz jak wyświetla się na urządzeniach mobilnych. Nie wahaj się więc i zleć już dziś przeprowadzenie audytu!